Jak wzmocnić odporność?

Są okresy w roku, kiedy nasza odporność nastawiona jest na próbę. I kiedy jest ona nie wystarczająca możemy być podatni do “łapania” różnych infekcji. Ale nie musi tak być, ponieważ odporność naszego organizmu możemy zbudować sobie sami w kilku prostych krokach.     

Mianowicie po pierwsze zdrowa i dobrze zbilansowana dieta. Jest to w zasadzie podstawa dobrego zdrowia. W naszym jadłospisie powinny występować warzywa i owoce, pełnoziarniste pieczywo. Powinniśmy unikać spożycia produktów wysokoprzetworzonych. Dodatkowo taką dietę można wspomóc preparatami witaminowymi. Szczególnie ważne jest, aby dostarczyć organizmowi witaminę C, która zwiększa aktywność układu odpornościowego, dzięki czemu łagodzi przebieg wszelkich infekcji. Pomaga również ochronić organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, dzięki silnym właściwościom antyoksydacyjnym.

Co jeszcze wpływa na odporność organizmu?

Korzystnie na odporność działa beta-glukan, który skutecznie pobudza aktywność układu immunologicznego. Warto wspomnieć o dobroczynnych właściwościach czosnku, który jest naturalnym antybiotykiem. Może być on stosowany zarówno w postaci surowej, jako dodatek do posiłku, jak również w postaci kapsułek w gotowych preparatach.

Aktywność fizyczna, a odporność

Odpowiednia dawka aktywności fizycznej, powinna towarzyszyć nam przez całe życie. Ćwiczenia dobrane naszego wieku i sprawności pomogą wzmocnić organizm, a tym samym odporność. W tym celu warto wybierać aktywności, które eliminują ryzyko powstania kontuzji. Doskonałym wyborem na początek naszej przygody z aktywnym trybem życia w jest nordic walking, joga, spacery czy aqua aerobik.

Podstawy odporności organizmu

Ważnym czynnikiem, który ma ogromny wpływ na odporność naszego organizmu jest sen. Niewyspany, przemęczony organizm jest bardziej podatny na atak wszelkich wirusów. Pamiętajmy, aby zadbać o 8 godzin snu każdej doby. Jeśli mamy problem z przespaniem całej nocy unikajmy drzemek w ciągu dnia oraz wietrzmy przed snem pomieszczenie, w którym śpimy.

Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, że stres ma ogromny wpływ na obniżenie odporności naszego organizmu. Z pewnością każdy z nas choć raz w życiu usłyszał od lekarza, aby unikać nerwowych sytuacji, w celu szybszej rekonwalescencji. Stres możemy również rozładowywać dzięki technikom relaksacyjnym, kolorowaniu czy aktywności fizycznej.

Wymienione powyżej elementy stanowią uniwersalne rozwiązanie wzmacniające odporność.

Wybierając odpowiednie preparaty witaminowe, a także wprowadzając zdrowe nawyki do swojej codzienności z pewnością możemy uniknąć wiele infekcji lub złagodzić ich objawy.